Palleahengitys

Palleahengitys on laajasti käytetty kehollinen menetelmä rentoutumiseen ja ahdistuneisuuden lievittämiseen.

  1.  Ota hyvä asento. Voit tehdä harjoituksen halutessasi myös selinmakuulla.
  2. Laita toinen kätesi rintakehälle ja toinen vatsalle. Tarkkaile käsiesi liikettä harjoituksen aikana.
  3. Hengitä rauhallisesti. Halutessasi voit koittaa hengittää sisään nenän kautta ja ulos suun kautta. Tämä voi joillain ihmisillä tehostaa harjoitusta.
  4. Kuvittele sisäänhengityksessä ilman menevän vatsaan saakka. Uloshengityksen yhteydessä kuvittele vatsan tyhjenevän ilmasta.
  5. Palleahengityksessä rintakehä pysyy lähes paikoillaan mutta vatsan alue (pallea) liikkuu. Voit seurata tätä tarkkailemalla käsiesi liikettä hengityksen aikana.
  6. Voit koittaa laskea hitaasti viiteen sisään- ja uloshengityksen aikana. Tämä rauhoittaa hengitystahtia ja säännöllistää hengitystä.
  7. Voit koittaa myös pitää viiden sekunnin tauon sisään- ja uloshengityksen välissä. Mikäli tämä alkaa hengästyttää tai huimaamaan, vedä muutama normaali hengenveto kunnes et ole enää hengästynyt.
Kategoria(t): Menetelmät Avainsana(t): , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.